Košík
+420 235 007 007 Infolinka KETTLER

Patero: Jak si správně zařídit domácí posilovnu

Patero: Jak si správně zařídit domácí posilovnu

Praha, únor 2013 - Za oknem sice ještě hustě chumelí, ale již teď je pravý čas začít pracovat na své postavě. Chcete v plavkách vypadat neodolatelně, ale zimní sporty vám nic neříkají a návštěva veřejného fitness centra je pro vás tabu? Nezoufejte, i vy můžete léto přivítat v té nejlepší kondici. Zařiďte si domácí posilovnu podle rad odborníků ze společnosti KETTLER!

Cvičení v domácí posilovně přináší celou řadu výhod. Ušetříte na vstupném, nejste omezeni otevírací dobou, nemusíte čekat, až se uvolní požadovaný trenažér a také uspoříte čas, který byste jinak strávili na cestě. Navíc budete mít posilovnu stále na očích, což je ta nejlepší motivace.

1. Stačí i malý prostor

Ideálně by posilovna měla být umístěna v samostatné, dobře větratelné a přiměřeně velké místnosti. Prostory s nízkým stropem bez možnosti přímého větrání je tedy potřeba vybavit kvalitní klimatizací. Důležitá je velikost místnosti, od ní se pak odvíjí i samotná vybavenost posilovny. „Nemusí se vůbec jednat o velkou místnost, pro většinu domácích fitness stačí prostory o ploše od 10 do 20 m2", říká Martin Homolka, fitness specialista ze společnosti KETTLER.

2. Podlahu ochrání speciální podložka

Důležitý je také výběr podlahy, vhodné jsou ty z odolného a snadno udržovatelného materiálu, například z laminátu, dřeva, PVC, linolea či speciální gumy. Před poškozením ji ochrání speciální podložky pod trenažér, které navíc tlumí i nárazy.

3. Vyberte vhodné vybavení

Ještě před nákupem vybavení je důležité si ujasnit, kdo z rodiny bude posilovnu využívat a jakého cíle chce cvičením dosáhnout. Martin Homolka uvádí, jaké cíle mají zájemci, kteří se přicházejí poradit na showroom značky KETTLER: „Ženy chtějí zpravidla hlavně zhubnout a zpevnit své křivky v oblasti břicha a zadečku, naopak muži preferují spíše silový trénink, zaměřený na paže, ramena a hrudník. I mezi muži však výrazně roste popularita aerobních strojů, především crossových a veslovacích trenažérů. Tento trend souvisí s celkovým nedostatkem pohybu ve společnosti." Vybavení vždy vybírejte tak, aby vyhovovalo co nejlépe potřebám všech.

4. Tři zóny pro zdravý trénink

Stejně jako veřejná, tak i domácí posilovna by měla obsahovat tři hlavní zóny: prostor pro rozcvičení a strečink, aerobní zónu a část posilovací. Cvičení by mělo začínat i končit protažením. K této části tréninku postačí i podložka na cvičení.

Aerobní zóna je neodmyslitelnou součástí každé posilovny. V domácích podmínkách je nejčastěji zastoupena rotopedem nebo crossovým trenažérem. „V současnosti jsou mezi našimi zákazníky nejpopulárnější crossové trenažéry. Oblíbené jsou hlavně proto, že se na nich procvičí celé tělo a pohyb na nich je pro většinu lidí zábavnější než např. na rotopedu", dodává Martin Homolka ze společnosti KETTLER. Pokud si nechcete nebo nemůžete pořídit žádné stroje, aerobní pohyb na trenažéru skvěle zastoupí například skákání přes švihadlo.

Posilování je cvičení zaměřené na růst svalů. Ocení ho zejména muži, kteří chtějí cvičením nabrat svalovou hmotu. Ženy se zpravidla zaměřují spíše na problémové partie a jde jim především o jejich zpevnění. Ideální řešení pro domácí posilovnu představují multifunkční posilovací věže či lavice a činky v různých hmotnostních provedeních. „Pro správné držení těla je důležité posilování hlubokých svalů, na které se často zapomíná. Tyto svaly doma posílíte například cvičením na balanční desce nebo gymnastickém míči", dodává Martin Homolka.

5. Tip na závěr

Základem úspěchu je trpělivost, nenechte se odradit tím, že se toužebně očekávané výsledky nedostaví ihned. Nepřepínejte se a zkuste si každý trénink naplánovat tak, aby vás bavil. Jedině tak se cvičení stane přirozenou součástí vašeho životního stylu.

Novinky 2013 v sortimentu KETTLER

Crossový trenažér CROSS M ocení především osoby drobnější postavy, ideální je tedy hlavně pro ženy. Trenažér nabízí pohodlný a rozmanitý trénink zaměřený na hubnutí nebo zvyšování kondice, který je díky eliptickému pohybu nášlapných ploch naprosto bezpečný a zbytečně nenamáhá klouby.

Cena: 8 990 Kč, KETTLER

Crossový trenažér ELYX 1 nabízí pohodlný a rozmanitý trénink zaměřený na hubnutí či zvyšování kondice. Vybrat si můžete z 8 tréninkových programů, včetně pulsem řízeného tréninku. Užijete si přirozený pohyb díky extrémně dlouhému kroku a přirozeně úzkému rozestupu nášlapů.

Cena: 22 990 Kč, KETTLER

Hi-Tech novinka! Cyklistický trenažér RACER S je revolucí v domácím cyklotréninku! Bluetooth rozhraní propojí trenažér s vaším smart phonem, pak už jen stačí stáhnout si speciální tréninkovou aplikaci KETTLER S-FIT a můžete začít trénovat. Na výběr máte ze tří programů FUN, CHALLENGE a EXPERT, se kterými bude váš trénink zábava a navíc získáte i novou motivaci pro cvičení. Vaše výsledky můžete podrobně vyhodnotit na portále www.kettfit.com, srovnat svůj výkon s dalšími jezdci, nebo je sdílet na webu. V programu FUN v průběhu tréninku například sledujete, jak například hamburger, který „jste si dali", s vaším výkonem postupně ubývá. Vidíte tak, jak dlouho vám trvalo „spálit" hamburger, chipsy nebo sklenici coly.

Cena: 44 990 Kč, KETTLER

Soubory ke stažení

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.